16 Haziran 2016 Perşembe

Bloggerlara Tavsiyeler / Yaptığım Hatalar

İki blog ile birden uğraştığımı sürekli söylüyorum. Neyine yetmedi bir blog? diyorlar. En çok da annem söylüyor bunu :) Yetmedi, gerçekten yetmedi. Zaten ilk başlarda neyle ilgili blog açacağımı bilmiyordum. Kitaplar hakkında bir blog açmaya karar verdim. Hiç de pişman olmadım bu karardan.

Ama yetmedi işte.


Sürekli konu dışına çıkıp, bir şeyler paylaşıyordum. İhtiyacım vardı benim bu bloğa, sürekli söylüyorum.

Gel gör ki, o bloğum için hiç konu sıkıntısı çekmezken, şimdi buraya ne yazsam diye düşünüp duruyorum. Keşke biri gelip dese ''Şunu yaz da okuyalım''  .. Bu dertten kurtulsam ben de :)

O yüzden en önemlisinden başlayarak bir sıralama yapmak istedim kendime göre.

1- Olabildiğince basitleştirin yazdıklarınızı. Bir konuya odaklanın, sadelik olsun amacınız. Daha fazla okunuyorsunuz böylelikle. Ben her telden çalarım deyip başarısızlığa bir adım atıyoruz. Genellikle.

Ben konu buluyorum, her türlü yazıyorum diyenlere zaten diyecek bir şey yok, helal olsun. Ben yapamıyorum. Yine de vazgeçmiyorum ısrarla yazmaya çalışıyorum :)

2- Yazarken rahat olun. Kendiniz olun. Ancak o şekilde sevdirebilirsiniz kendinizi. İçtenliğe çok önem veriyorum ben, herkes öyle.. Takip ettiğim bütün bloglar çok samimi, kendine güvenen, kendini olduğu gibi gösteren insanlar. Başkası olmaya çalışmayın.

3-Yazılarınızı çok uzun tutmayın. En azından bir süre. Gözü korkuyor çoğu kişinin ve okumaktan vazgeçiyor. Sadık bir okuma kitlesine sahip olduğunuzda zaten severek okuyacaklar ne kadar uzun yazarsanız yazın.

4- Yazılarınıza görsellik katın. Bir blogger için görsellik çok fazla şey ifade eder. Görseller yazıyı keyifli hale getirir.

5- Kendinize güvenin. Belki çok uygun bir tabir olmayacak ama burası sizin kendi çöplüğünüz. Dilediğinizi yazabilirsiniz.

6- Sık sık yazın. Görseldeki kitapta okumuştum. ''Yazmayı hobi olarak görmeyi unutun, bu sizin zanaatiniz. Günde mutlaka 1 saat yazın. İçinizden gelip gelmemesini önemsemeyin'' diyordu. Yazmayı zanaat olarak görebilir miyim bilemiyorum ama sanırım günün bir saatini bu işe ayırmak en mantıklısı.

7- Adımlarınızı yavaş atın ve okunma endişesi taşımayın. Sonuçta herkes günde 100.000 okunmaya ulaşacak diye bir şey yok. Biz işimizi yaptıkça elbet gerisi geliyor zaten.

8- Her şeyi siz biliyorsunuz, başka hiç kimse bir şey bilmiyor gibi davranmayın. Böyle olunca kaçarak uzaklaşıyorum ben. Kendini beğenmiş insanları kim sever ki?

Aklıma gelen bunlar. En başta dediğim gibi önemli olan bizi uygun olan konuyu seçmek.

Doğru ne yaptım bilmiyorum ama hatalarım çok oldu benim. İstediğim yere gelebilmiş değilim. Yine de başladığımdan beri büyük yol kat ettiğimin farkındayım. Bu yolda oldukça yavaşım. Hızlanma vaktimin geldiğini düşünüyorum. Bu yazıyı yazmamın en büyük amacı buydu sanırım.

Bu konuda çok düşünüyorum bu aralar.


Ve merak ediyorum. Siz iyi bir blogger olabilmek hakkında ne düşünüyorsunuz?


9 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsın, iyi noktalara değinmişsin. Samimiyet benim için de en önemli nokta. Bunun dışında planlı olmak, düzenli olarak ilgilenmek gerekiyor. Bu işi ciddiyetle yapmak başarının anahtarı bana göre. Ben de senin gibi yolun başındayım ama biraz ilgi ve samimiyetle hiç düşünemediğim noktalara ulaştım. Benim de çok hatalarım ve eksiklerim var bildiğim ve henüz fark etmediğim. Samimiyetle devam ettikten sonra bunların da üstesinden gelinecektir diye düşünüyorum. :) Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Planlı ve düzenli olmayı başarabilsem, bir ilgilenebilsem şu blogla ah ah :)

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Doğru noktalara parmak basmışsın, bendende bir katkı olsun. Yorum yazmak ve yorumlara cevap vermek önemli. Yani etkileşim:))) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklımdan geçti ama yorumlara cevap vermeden ya da hiç yorum yapmadan da çok başarılı olan bloglar olduğu için yazmamayı tercih ettim :) Sevgiler :)

      Sil
  4. Yazmaya devam etmelisiniz güçlü bir kaleminiz var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok mutlu etti beni, teşekkür ederim :) Yazma hevesimi kaybetmedim, ne yazacağımı bilemiyorum sadece :)

      Sil
  5. Blogunu yeni keşfettim Buse. Bloglarını daha doğrusu. Doğru noktalara temas eden güzel bir yazı kaleme almışsın. Bir konuya odaklanma işini beceremedim ben açıkçası. Eğer öyle yapmam gerekirse sanırım 4 blog açmam gerekir:) Doğru bir uslüp ve samimiyet ile istediğimiz her yazı ile donatabiliriz blogumuzu diye düşünüyorum. Varsın çöp blog olsun. Burada da kendimizi sınırlandıracaksak nerede kendimizi tam olarak ifade edeceğiz öyle değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bu kadar haklı bir yorum almamıştım sanırım. Kendimi sınırlandırmaktan nefret eden biriyim üstelik. Daha fazla çabalayacağım buraya çöpe çevirmek için :) Çok çok teşekkür ederim :)

      Sil